tisdag 28 april 2015

Crossmix på Halmstad Arena

27 april var egentligen sista gången för crossmix-gänget på Halmstad Arena.
Men i år så testar vi att fortsätta maj ut på måndagar kl 14. 

Så här många var vi. Jättekul att gruppen är så stor. 



Här kommer lite kommentarer från deltagarna på Crossmix/Halmstad Arena om varför de gillar passet:

  • ·         Jag har tränat med Anja sen 1997. Det nya passet CrossMix blev en riktig nytändning. Det är så omväxlande med olika stationer. Man jobbar i egen takt och efter egen förmåga. Känner mig som en ung gymnast när musiken kör igång. Glömmer både krämpor och ålder. Anki 65 +
  • ·         I mitt yrkesliv var det mycket tunga lyft. Min tanke med att gå på detta pass är få behålla rörligheten, balansen och ”flåset”, samt stärka rygg och bröstkorg, som jag har problem med. Jag har inte tränat i gruppträning på länge, men här känner jag att jag inte måste vara 100 % rörlig. Instruktören är en härlig och inspirerande ledare. Gunilla 69 år
  • ·         Jag har blivit mer rörlig, fått bättre balans samt tränat upp min kondition. Det är stor skillnad på min rörlighet nu jämfört med hur det var innan. Anja är jättebra ledare, kunnig på kroppens funktioner och kan tipsa om bra åtgärder om man har något fysiskt problem. Yvonne
  • ·         Jag har blivit mycket starkare och uthålligare sen jag började på CrossMix hösten 2013. Uppskattar att ledaren betonar att man ska jobba efter sin egen förmåga, men ändå ta i lite för att utmana sig. Jag är mycket nöjd och rekommenderar CrossMix till andra i min omgivning.
  • ·         ”En termin jag åter gått, och mycket med motion jag fått. Styrkt till både själ och kropp, ifrån benen upp till knopp. Ledaren också toppen är, därför ofta är jag här”
  • ·         Jag tycker att min koordination har förbättrats och även balansen. Vi har också mycket roligt och det är viktigt.
  • ·         Jag märkte fort att jag fick upp balansen. Vissa övningar hade jag glömt att jag kunde göra när jag var ung, men nu gör jag dem igen – KUL!. Passet innehåller genomtänkta övningar, som ändras precis när ”de börjar bli en vana”. Ledaren hjälper oss och korrigerar oss när det behövs, vilket jag tycker känns bra. Jag längtar till denna träning och blir besviken när jag inte kan gå. Sist men inte minst – Bra ledare!!!
  • ·         Att träna CrossMix gör mig pigg och glad. Dessutom får jag bättre kondition och förbättrar min hälsa. Jag längtar till varje pass. Med det viktigaste av allt är vår goa och duktiga ledare som med bra musik och ett bra program sporrar och hejar på oss så att vi ger allt och lite till. Marianne 65+
  • ·         Jag valde CrossMix för att jag ville prova något nytt (har gått på lättgympa innan). Jag upplever CrossMix som mycket positivt, dessutom är det roligt och det är en fin stämning i gruppen. Marianne 
           Välkommen att prova på. Vi finns i fäktningssalen på Halmstad Arena, måndagar kl 14 i maj. 

Hälsningar
Anja
Instruktör på Crossmix/Halmstad Arena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar